Nowe możliwości na samorealizację

W XXI wieku pisanie bloga stało się tak modne, jak picie kawy popalając przy tym papierosa we Francuskich miastach w latach 30 ubiegłego wieku. Ogólnodostępny Internet pozwolił na rozwijanie się i odkrywanie ukrytych talentów pisarskich na całym świecie.

Wyróżnić się z tłumu

Każdego dnia wysyłamy w świat miliardy informacji, które są przekazywane drogą elektroniczną do naszych odbiorców, niezależnie czy robimy to za pomocą popularnych komunikatorów do pojedynczych osób, czy redagując teksty dostępne dla szerszej publiczności. Wszyscy blogerzy wiedzą, a cała reszta społeczeństwa może się tylko domyślać, że aby wyróżnić się na tle pozostałych trzeba niekiedy stanąć na rzęsach, a pozytywny skutek nie jest niczym pewnym. Dlatego posiadanie pomysłu na bloga nie jest już wystarczającą furtką do sukcesu.

To nie takie łatwe, jak może się wydawać

Pisanie bloga wbrew pozorom jest pracą niezwykle czasochłonną, wymagającą nużącej systematyczności oraz elementu taktyki. Aby osiągnąć sukces i przebić się ze swoją treścią do potencjalnych odbiorców należy być przede wszystkim spójnym. To, o czym się pisze musi współgrać z używanym językiem, który musi być również dopasowany do grupy osób czytających. Ponadto warto również zwrócić uwagę na kosmetyczną stronę bloga. Podświadomie czytelnik zwraca uwagę na takie szczegóły jak użyty font, wielkość znaków, obszerność tekstu, jego kolor oraz wizualizacje.

Więcej obrazków, niż tekstu

Współczesny odbiorca większą uwagę przykuwa do barwnych obrazków niż typowo do samej treści, która się pod nimi znajduje, dlatego też redagowanie bloga jest takie trudne. Do posiadania wprawy w pisaniu potrzeba czasu i dużej determinacji, a jeszcze więcej trzeba jej do tego, aby zainteresować czytelnika na tyle wystarczająco, aby wzbudzić w nim ciekawość i lekkie przywiązanie. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeśli jest ono złe istnieją małe szanse na to, że dana osoba ponownie odwiedzi bloga. Czasem swoich odbiorców można zbudować na tak zwanym „hejcie” ale nie są oni publiką trwała, ponieważ bardzo szybko rezygnuje ona z kontynuowania słownych przepychanek w internetowej sferze, która coraz bardziej przestaje być anonimowa.

Internetowy pamiętnik

Kiedyś każda dziewczyna posiadała papierowy pamiętnik zapinany na kłódkę, aby nikt nie mógł przeczytać i dowiedzieć się o jej skrywanych sekretach. Pilnowało się go przed wszystkimi, szczególnie przed rodzeństwem, a kluczyk do tajemnic zawsze był w bezpiecznym miejscu. Dzisiaj mało kto redaguje papierowy pamiętnik, natomiast pisanie bloga „life stylowego” oraz o swojej codzienności zdobywa coraz większą popularność. Młodzi ludzie bardzo chętnie dzielą się ze światem swoimi przemyśleniami dotyczącymi spraw ich otaczających.

Najpopularniejsza tematyka

Najprościej jest pisać bloga o tym, o czym się lubi. Ogromna wiedza i silnie nacechowane emocjonalnie teksty potrafią zaciekawić niejedną, nawet niezainteresowaną tematem osobę. Młode dziewczyny najczęściej skupiają się na modzie i kosmetykach. Niektóre prowadzą blogi o zwierzętach, inne parentingowe, czyli takie, gdzie głównym tematem są dzieci. Ogromną akceptacją i wywoływanym entuzjazmem cieszą się strony o tematyce kulinarnej. Niesamowita różnorodność i wszechstronność tematu pozwala na zaskakiwanie swoich czytelników za każdym razem, kiedy wrzuca się nowy wpis. To właśnie na te strony ludzie chętnie wracają po więcej wiedzy lub po prostu, aby nacieszyć oko przepysznie wyglądającym daniem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ