Etykiety na opakowaniach mają przyciągnąć wzrok i zapewnić marce dobrą reklamę. Można wyróżnić dwie podstawowe technologie oklejania produktów. Należą do nich etykiety samoprzylepne oraz etykiety shrink sleeve. Co warto o nich wiedzieć?
Etykiety samoprzylepne i shrink sleeve
Wyróżnia się dwa rodzaje etykiet – samoprzylepne oraz shrink sleeve, nazywane również owijkami termokurczliwymi. Etykiety shrink sleeve znajdują zastosowanie na przedmiotach o nietypowych i skomplikowanych kształtach, na których wymagana jest szczególna precyzja. Etykiety termokurczliwe mogą być wykonane z folii PCV lub PET, natomiast samoprzylepne są dodatkowo tworzone z papieru.
Jakie są rodzaje etykiet shrink sleeve?
Owijki termokurczliwe mogą być stosowane do różnych celów. Najpopularniejszy podział etykiet shrink sleeve to:
- full body labels,
- combo pack labels
- oraz tamper evident labels.
Pierwszych używa się najczęściej do owijania całego opakowania. Z takiego rozwiązania korzysta się najczęściej tam, gdzie nie da się zastosować etykiet samoprzylepnych. Full body labels znajdują zastosowanie w przypadku butelek z napojami, produktów spożywczych, płynów do prania, tabletek, kosmetyków i wielu innych. Combo pack labels to popularne rozwiązanie do tworzenia multipacków, czyli wielu produktów połączonych w całość. Z kolei ostatnie rozwiązanie znajduje zastosowanie tam, gdzie istnieje konieczność zaplombowania produktu. Otwarcie opakowania następuje dopiero wtedy, gdy shrink sleeve zostanie zniszczony.
Jak udoskonalić etykiety termokurczliwe?
Atrakcyjne dla oka etykiety sprawiają, że klienci chętniej po nie sięgają chociażby ze względów kolekcjonerskich. Atrakcyjność owijek można podnieść dzięki zastosowaniu jednej z kilku dodatkowych opcji. Możliwe jest m.in. lakierowanie etykiety, złocenie, wykonywanie nadruku, a nawet zadruku od wewnętrznej strony. Poza tym na etykietach sleeve mogą pojawić się specjalne zabezpieczenia, które ochronią produkt przed podrabianiem. Do wyboru inwestora pozostają zabezpieczenia ukryte, częściowo ukryte, a także te widoczne gołym okiem. Zastosowanie powyższych rozwiązań pozwala na zabezpieczenie produktu przed fałszerstwami, ale także udoskonalenie go poprzez dodanie różnych, ciekawych efektów.
Personalizacja produktów etykietą sleeve
Dzięki termokurczliwej etykiecie shrink sleeve możliwa jest personalizacja produktu na najbardziej wymagającym podłożu. Z takiego rozwiązania bardzo często korzystają największe brandy oferujące napoje gazowane, ale również marki sprzedające alkohol. Dzięki owijkom możliwe jest tworzenie produktów limitowanych np. związanych z meczem, ważnym wydarzeniem i świętem albo…popularną aktualnie bajką dla dzieci. Dzięki etykietom shrink sleeve zmienia się wygląd produktu, a także tworzy niepowtarzalny i nietuzinkowy charakter, co zachęca klientów do jego zakupu.