Jak stworzyć portfolio w internecie?

Portfolio w internecie możne stanowić świetną ofertę handlową. Podając przykłady stworzonych przez siebie prac, projektów czy też wymieniając klientów, dla których się pracowało, zyskuje się szansę na otrzymanie dobrego zlecenia za godziwe pieniądze.

Przygotowując portfolio, warto napisać krótką notkę o sobie, kim się jest i czym zajmuje. Następnie na stronie powinny pojawić się przykłady prac w różnych formach z opisem. Na koniec portfolio warto zadbać o przedstawienie rekomendacji od klientów i współpracowników.

Własna strona www – dobry sposób dla każdego kto chce się wyróżnić

Strona internetowa z własnym portfolio to świetny sposób na wyróżnienie się. Niewiele osób decyduje się na takie rozwiązanie, głównie ze względu na koszty. Tworząc witrynę, należy więc zadbać m.in. o hosting, domenę czy też grafikę. Dodatkowo, nie mając zdolności programistycznych, trzeba liczyć się ze zleceniem na zewnątrz napisania strony WWW, co oczywiście wiąże się z dodatkowymi kosztami. Dobrym wyjściem z takiej sytuacji jest skorzystanie z dostępnych na rynku darmowych CMS-ów, np. WordPress. Wtedy do opłaty pozostanie jedynie powierzchnia serwerowa i domena. Tani hosting kylos.pl to jedno z lepszych rozwiązań, jeśli chce się zaoszczędzić pieniądze (koszt ok. 50 złotych rocznie) i nie martwić się o stabilność witryny.  Jeśli zaś chodzi o domeny, większość dostawców przez pierwszy rok oferuje swoje usługi za darmo. Dopiero później żądają zapłaty, ok 100 zł za 12 miesięcy aktywnej domeny.

LinkedIn – największy serwis na świecie dla osób szukających pracy

LinkedIn choć jest serwisem stanowiącym głównie wirtualną wersję CV, to także dzięki możliwości dodawania linków, treści i grafiki może być traktowany jako internetowe portfolio. Oprócz tego oferuje możliwość dyskutowania w grupach dyskusyjnych i dołączania do grup społecznościowych. LinkedIn to największy serwis na świecie dla osób szukających pracy (dotyczy wszystkich branż). Ponadto jest zintegrowany z Slideshare.

Portfolio na Slideshare

Slideshare to serwis pozwalający dzielić się z użytkownikami prezentacjami multimedialnymi. To świetne miejsce na podzielenie się własnym portfolio, szczególnie jeśli jesteśmy project managerami, fotografami czy copywriterami. Stworzenie profilu na Slideshare i wrzucenie prezentacji trwa zaledwie kilka minut. Co najważniejsze serwis jest zintegrowany z LinkedIn, dzięki czemu staje się idealnym narzędziem do pokazywania case studies projektów. Link do prezentacji w Slideshare warto dołączyć do swojego CV.

About.me – internetowa wizytówka

Serwis About.me oferuje możliwość stworzenia prostej i atrakcyjnej wizytówki internetowej, która może pełnić również rolę portfolio. Jest to idealne rozwiązanie dla właścicieli startupów, małych biznesów, PR-owców czy tzw. social media ninja. Stworzenie profilu w serwisie About.me trwa zaledwie kilka minut. Następnie przygotowuje się krótki opis, dodaje zdjęcie, lokalizacje i linki do własnych miejsc w świecie. Dzięki koncie w About.me w łatwy oraz efektywny sposób można przekazać informację przyszłym pracodawcom o klientach, dla których się pracowało, oraz sukcesach zawodowych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ