Wywołany pandemią kryzys w wielu przypadkach spowodował odłożenie planów rozpoczęcia prowadzenia własnego biznesu. W tym trudnym czasie z ciekawą ofertą wyszła jednak Żabka. Franczyza w ramach tej sieci – czy to się opłaca?
Skąd wziął się fenomen sieci sklepów Żabka?
Znana niemal każdemu franczyza Żabka to pierwsza w Polsce sieć sklepów typu convenience store. Ten zapoczątkowany w USA format działalności handlowej opiera się na pomyśle stworzenia niewielkich placówek, w których można kupić podstawowe produkty spożywcze, gotowe do podgrzania obiady, niektóre produkty higieniczne, gazety oraz papierosy. W założeniu takie lokale powinny mieścić się w dzielnicach mieszkaniowych oraz innych strategicznych punktach miast. Najpopularniejszą na świecie siecią sklepów tego typu jest wywodząca się z Teksasu marka 7-Eleven, która jest obecna na rynku od 1927 roku i od tego czasu trafiła już do 19 krajów.
Sieć 7-Eleven nie ma punktów w Polsce, ale podobną misję spełnia nasza własna marka niewielkich sklepów. Działająca na zasadzie franczyzy Żabka powstała w 1998 roku, kiedy to otworzono siedem testowych punktów w województwie wielkopolskim. Obecnie istnieje już ponad sześć i pół tysiąca placówek tej marki rozproszonych na terenie całego kraju.
Poza działalnością opierającą się na sprzedaży podstawowych produktów i gotowych posiłków Żabka wprowadziła do swojej oferty również szereg wygodnych usług. W sklepach z zielonym szyldem możemy nadać i odebrać przesyłki kurierskie, nabyć losy na loterię Lotto, kupić i zarejestrować starter do telefonu, a nawet opłacić rachunki czy wypłacić pieniądze z karty płatniczej! Tak długa lista oferowanych możliwości sprawia, że sieć Żabka doskonale spełnia potrzeby polskich konsumentów. Rozpoznawalność marki nad Wisłą wynosi aż 97%. To sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców interesuje się współpracą z siecią Żabka. Franczyza – czy opłaca się podpisać umowę tego rodzaju?
Żabka i franczyza. Czy to się opłaca?
Popularna sieć sklepów wyszła w tym roku z interesującą ofertą dla nowych przedsiębiorców. Franczyza Żabka w 2020 i na początku 2021 roku zapewnia gwarantowany przychód na poziomie 16 tysięcy złotych miesięcznie przez pierwsze 12 miesięcy działalności sklepu. Wystarczy spełnić tylko kilka warunków:
- rozpocząć współpracę (podpisać umowę franczyzową) z siecią pomiędzy 1 marca 2020 roku a 28 lutego 2021,
- uzyskać średni poziom weryfikacji standardów jakości na poziomie wyższym niż 80% w każdym miesiącu,
- otwierać sklep w każdy dzień roku poza Niedzielą Wielkanocną i Bożym Narodzeniem,
- w dni ustawowo wolne od handlu otwierać sklep na minimum 8 godzin dziennie.
Powyższe warunki nie są trudne do spełnienia, a mogą zagwarantować bardzo atrakcyjny przychód przez cały pierwszy rok prowadzenia sklepu w obrębie franczyzy Żabka. Ponadto należy zaznaczyć, że otwieranie działalności gospodarczej na zasadach tej sieci wymaga bardzo niewielkiego wkładu własnego. Wystarczy dysponować kwotą 5 tysięcy złotych, aby pokryć opłatę wstępną, koszt zakupu kasy fiskalnej, opłacenia koncesji na alkohol oraz zaopatrzenia sklepu w towary regionalne. Całą resztę kosztów, między innymi zatowarowanie i umeblowanie sklepu oraz wynajem lokalu, pokrywa franczyzodawca. To czyni ofertę dla właścicieli nowych franczyz Żabki jedną z najatrakcyjniejszych na rynku.
Każdy początkujący przedsiębiorca, który waha się przed podjęciem decyzji o założeniu własnego biznesu, powinien rozważyć skorzystanie z oferty Żabki. Franczyza w ramach tej sieci może przynieść ogromne zyski i nie wymaga wielkich inwestycji na początek.