Opracowując strategię i kampanię reklamową danego produktu, zakładamy, że musi on być przedstawiony odbiorcy jako produkt o najwyższej jakości, jedyny, wyjątkowy, elitarny. Szczególnie dotyczy to produktów drogich, skierowanych do określonych grup odbiorców. Kupując samochód za kilkaset tysięcy złotych, klient powinien odnieść wrażenie, że tak jak kupowany pojazd, tak i on sam jest osobą wyjątkową. Oprawa kampanii, czyli reklama produktu musi być także najwyższej jakości, z reguły oparta jest na bardzo dobrze wyreżyserowanych filmach reklamowych z udziałem znanych aktorów, dziennikarzy, celebrytów, których ludzie cenią i lubią. Należy jednak pamiętać, że każdy produkt musi mieć inne założenia reklamowe, również należy wziąć pod uwagę potencjalną grupę odbiorców reklamy. Posługując się dalej przykładem reklamy drogiego samochodu, wiemy, że jej bohaterem nie może być np. młody człowiek preferujący szybki motocykl, ale stateczny biznesmen, o nienagannej prezencji. Znajomość psychologii jest w marketingu niezbędna, przekłada się to w efekcie finalnym na wynik finansowy danego biznesu.

www.cigg.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMatematyka finansowa
Następny artykułHandel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ