Wiele się ostatnio mówi o tym, że nauczanie języków obcych w polskich szkołach publicznych nie jest na zbyt wysokim poziomie, i że na przykład młody człowiek, który poznawał język angielski tylko za pośrednictwem szkoły publicznej, raczej nie ma większych szans na to, aby ów język angielski dobrze opanować.Pojawia się więc pytanie, czy jest jakaś możliwość, aby odmienić ów niekorzystny stan rzeczy? Niektórzy postulują gruntowną reformę polskiego systemu nauczania, która miałaby przemienić także podstawowe założenia programu nauczania języków obcych, będące, zdaniem wielu, główną przyczyną tego, że język angielski w polskich szkołach publicznych jest nieefektywny. Jednak wydaje się, że takie stanowisko jest błędne, przede wszystkim dlatego, że zbyt duże znaczenie przypisuje czynnikom odgórnym, takim jak na przykład kształt i struktura programu nauczania, zapominając o tym o znacznie bardziej istotnych czynnikach oddolnych, takich na przykład, jak fakt że spośród wszystkich młodych ludzi, którzy przychodzą do polskiej szkoły publicznej, tylko pewna część jest umysłowo zdolna do tego, aby jako tako opanować jakikolwiek język obcy.

www.crowley.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ