Każda nowocześnie zarządzana firma musi sobie zdawać sprawę z faktu, że informacja jest dziś na wagę złota. Niejednokrotnie to właśnie informacje mogą świadczyć o przewadze konkurencyjnej firmy. Przedsiębiorcy albo samodzielnie zbierają dane z rynku i ze swojego otoczenia konkurencyjnego, albo też kupują informacje w specjalistycznych bazach danych. Są to hurtownie danych, które gromadzą informacje z różnych dziedzin. Hurtownia informacji może być wykorzystywana przez firmy na naprawdę różne sposoby, do których niewątpliwie należy zaliczyć identyfikację potencjalnych klientów. Wiele firm dokonuje przeprowadzenia transakcji sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym, które w odpowiedni sposób oddziałują na docelowych klientów. Hurtownia danych jest w stanie wygenerować rekordy danych klientów o określonych preferencjach. Firma uzyskuje listę osób, które mogą zostać przekształceni w lojalnych klientów danego przedsiębiorstwa. Hurtownia danych bywa też wykorzystywana przy podejmowaniu decyzji przez firmę, którzy klienci powinno trzymać określoną ofertę, a którzy nie. Firma wysyłająca zapytanie do hurtowni danych ustalają kryteria jakie musi spełniać idealny klient docelowy dla konkretnej oferty. Następnie hurtownia danych przeszukuje bazę klientów i generuje listę tych osób, które są najbliżsi ideałowi. Co ciekawe, hurtownia danych może zostać wykorzystana przez firmy do tego, aby wciąż pogłębiać lojalność klienta. Dzięki liście preferencji i zainteresowań klientów firmy mogą wysyłać im odpowiednie upominki, kupony rabatowe, czy też informacje o promocjach. Hurtownia informacji może zostać użyta do odnawiania zakupów klienta. W tym przypadku firmy instalują automatyczne programy pocztowe, które ułatwiają wysyłanie życzeń na daną okazję, które mogą zachęcić klienta do dokonania ponownych zakupów w danej placówce handlowej. Ostatnim sposobem wykorzystania baz danych jest unikanie poważnych pomyłek, wynikających ze złej struktury bazy danych bądź też nieumiejętnego korzystania z hurtowni informacji.
[Głosów:0 Średnia:0/5]