Jeżeli przytrafiła ci się awaria lub kolizja, które są sytuacjami nieprzyjemnymi i stresującymi, w ramach ubezpieczenia Toyota Crash Assistance oraz Toyota Eurocare otrzymasz w każdej chwili szybką pomoc. Dzięki tym programom nie będziesz musiał martwić się konsekwencjami wynikającymi z drogiego holowania, a także nieautoryzowanej i często nierzetelnej naprawy. W poniższym artykule przedstawiamy szczegóły ofert programów ubezpieczeniowych Toyoty.
Czym jest program Toyota Crash Assistance?
Toyota Crash Assistance jest programem, do którego może przystąpić każdy użytkownik samochodu marki Toyota. Oferuje on pomoc drogową w przypadku kolizji, stłuczki, wandalizmu, uszkodzenia pojazdu w wyniku działania sił przyrody bądź kradzieży części pojazdu – zdarzeń, które objęte są AC.
Program Toyota Crash Assistance działa na całym terenie Rzeczypospolitej Polskiej i:
- realizuje usługi holowania samochodu do najbliższej stacji posiadającej umowę z TCA,
- pomaga podczas wypełniania oświadczenia sprawcy szkody, podając najważniejsze informacje, jakie powinny znaleźć się w oświadczeniu lub przesyłając druk faksem pod wskazany numer,
- udziela informacji dotyczących adresów, godzin otwarcia i rodzaju napraw wykonywanych przez Autoryzowane Stacje Dilerskie Toyoty.
Wspomniane usługi holowania realizowane są przez firmy, które zawodowo zajmują się świadczeniem tego typu usług. Każda z nich stosuje stawki uzgodnione na zasadach umowy. Ponadto zobowiązana jest do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności.
Organizacja holowania przez Toyota Crash Assistance gwarantuje, że usługi zostaną wykonane przez sprawdzonych i doświadczonych specjalistów, co pozwala uniknąć dodatkowego stresu oraz powiększania poniesionych strat. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w specjalnie stworzonym systemie komputerowym, dzięki czemu łatwo i szybko można monitorować przebieg interwencji i weryfikować jakość realizowanych usług.
Co to jest Toyota Eurocare?
Innym programem pomocy drogowej jest Toyota Eurocare. Zapewnia on szybką i fachową pomoc w przypadku awarii mechanicznej lub elektrycznej, braku paliwa, rozładowania akumulatora, utraty powietrza w oponie, a także utraty kluczyków lub ich zatrzaśnięcia. Jej zakres jest uzależniony od miejsca zdarzenia.
Kierowcy, którzy chcą skorzystać z Toyota Eurocare w miejscu zamieszkania, mogą liczyć na proste naprawy ze strony pomocy drogowej, bezpłatne przewiezienie pojazdu do najbliższego dealera Toyoty, a także poradę ogólną lub prawną, jeżeli zdarzyła się jakakolwiek sytuacja losowa – kradzież samochodu, utrata kart kredytowych czy choroba.
Gdy awaria wystąpi w odległości ponad 50 km od miejsca zamieszkania właściciela samochodu, Toyota Eurocare zapewni i pokryje koszty biletu kolejowego pierwszej osoby dla jednej osoby, która dzięki temu będzie miała możliwość odebrania samochodu po naprawie, a w przypadku podróży trwającej ponad sześć godzin jako alternatywę zaproponuje bilet lotniczy w klasie turystycznej. Może się jednak zdarzyć, że dealer Toyoty nie uruchomi pojazdu w dniu zdarzenia. W takiej sytuacji kierowca i pasażerowie mogą skorzystać z usługi pokrycia kosztów zakwaterowania w hotelu na maksimum cztery doby do wysokości 285 zł na osobę za dobę, w zależności od lokalnych możliwości. Właściciel może także skorzystać z samochodu zastępczego podobnej klasy na czas naprawy, na okres do trzech dni.
Identyczne usługi są dostępne w przypadku awarii za granicą, ale dodatkowo w przypadku choroby użytkownika, która uniemożliwi mu kierowanie pojazdem, Toyota Eurocare zagwarantuje na swój koszt pomoc kierowcy zawodowego, który zapewni powrót do domu lub zaproponuje kontynuowanie podróży na obszarze objętym programem. Możliwe jest również pokrycie kosztów i zorganizowanie transportu samochodu do dealera Toyoty wskazanego przez właściciela – dodaje właściciel Toyota Centrum Wrocław, który jest jedynym autoryzowanym salonem i serwisem samochodowym Toyoty we Wrocławiu.