Zablokowany zamek samochodu. I co dalej?

0
68

Problem z zablokowanym zamkiem w samochodzie może pojawić się z różnych przyczyn. To już nie tylko kwestia zatrzaśnięcia kluczyków w aucieczy mechanicznego uszkodzenia, na jakie narażone były głównie pojazdy starszego typu. Obecnie większość samochodów wyposażona jest w centralny zamek, który z jednej strony dobrze zabezpiecza auto przed kradzieżą, ale z drugiej – ze względu na poszczególne elementy systemu, np. siłowniki elektryczne – w pewnym momencie może zwyczajnie odmówić posłuszeństwa. Zablokowany zamek w samochodzie to jednak nie koniec świata – zobacz, jak poradzić sobie z tym problemem!

Zablokowany zamek samochodu – gdzie znaleźć rozwiązanie?

Gdy nie można otworzyć drzwi od samochodu, przed oczami staje ciąg nieprzyjemnych konsekwencji (spóźnienie do pracy, na spotkanie, nieplanowane wydatki związane z naprawą zamka lub pilota itd.). Nie dajmy się jednak zwariować, ten problem da się w miarę sprawnie rozwiązać (znacznie gorzej prezentuje się sytuacja ze zgubionymi kluczykami do samochodu!). Niezależnie od tego, czy zatrzasnąłeś klucze wewnątrz auta, czy zablokował się mechanizm w centralnym zamku albo pilot przestał działać – by dostać się do samochodu, najlepiej zadzwonić do Pogotowia zamkowego i wezwać profesjonalnego ślusarza. To rozwiązanie szybsze i nawet tańsze, niż samodzielne próby pokonania zablokowanego zabezpieczenia (w ten sposób najczęściej kaleczy się zamek i rysuje karoserię, nie mówiąc już o wybijanej niekiedy szybie – takie szkody są bardzo kosztowne w naprawie).

Awaryjne otwieranie samochodów przy zablokowanym zamku

Zlecając awaryjne otwieranie samochodu mamy z kolei pewność, że w miarę możliwości szybko dostaniemy się do samochodu, a przy tym zarówno karoseria, jak i cały zamek pozostaną bez uszczerbku po skończonym działaniu fachowca.Dobry ślusarz, dysponując odpowiednimi narzędziami i niezbędną wiedzą, oraz wprawą, potrafi poradzić sobie praktycznie z każdym mechanizmem. W zależności od rodzaju zabezpieczenia praca ślusarza przy zablokowanym zamku w samochodzie może potrwać zaledwie kilka sekund lub kilka minut, a czasami znacznie dłużej – gdy niezbędne okazują się również działania „elektroniczne”.

Zablokowany centralny zamek

Awaryjne otwarcie drzwi samochodu, by wsiąść za kierownicę i ruszyć w trasę, to jedno, ale jeśli problem z zablokowanym zamkiem pojawia się częściej, warto zwrócić się do serwisu. Centralne zamki stosowane były już w ubiegłym wieku i choć początkowo trzeba było za nie sporo dopłacić, teraz stanowią standard w większości produkowanych aut.Dawniej zdarzało się, że zamek nie reagował, a drzwi pozostawały zablokowane, jeśli sygnał otwarcia z pilota był zakłócany przez silniejsze promieniowanie emitowane np. przez urządzenia alarmowe w pobliżu auta.Stosowana obecnie technologia jest cały czas ulepszana, dlatego takie sytuacje nie powinny już mieć miejsca.

Mimo tego, centralny zamek – oparty na układzie elektrycznym – może ulec awarii, a najczęściej tymi elementami systemu, z którymi coś się dzieje, są: pilot (gdzie niekiedy problem udaje się rozwiązać bardzo szybko, gdy okazuje się, że w pilocie wyczerpały się baterie), centralka lub siłowniki. Naprawę centralnego zamka warto powierzyć doświadczonemu elektrykowi samochodowemu, który podda samochód diagnostyce komputerowej, zlokalizuje przyczynę awarii i ją usunie. Z występującym problemem zablokowanego zamka samochodu możesz zgłosić się do zaufanego warsztatu lub do autoryzowanego salonu.

Co zrobić, by zapobiec zablokowaniu zamka w samochodzie?

Z kluczykami sprawa jest jasna – trzeba ich zawsze pilnować, pamiętać o nich, by nie dopuścić do zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie. Niekiedy przez własne roztargnienie możemy przysporzyć sobie kłopotu na cały dzień, więc lepiej unikać takich sytuacji i zawsze mieć klucze przy sobie. Natomiast poza tą pamiętajmy też o dość częstej przyczynie zablokowanego zamka w samochodzie, którą jest… korozja zamka. O ile otwieranie i zamykanie auta przy pomocy pilota to bez porównania wygodniejsza opcja, o tyle warto od czasu do czasu użyć do tego kluczyka z grotem. Wkładając klucz do zamka i przekręcając go, nie dopuścimy do osiadania w zamku soli i brudu, a także zminimalizujemy ryzyko korozji, przez którą często mechanizm przestaje działać. Specjaliści od awaryjnego otwierania samochodów polecają także konserwację zamka wykonywaną co ok. pół roku. Używając specjalnych smarów, które zapobiegają korozji oraz niszczeniu mechanizmu, możemy uchronić się przed przykrą sytuacją z zablokowanym zamkiem samochodu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ