Pozycjonowanie stron internetowych

0
212

Na pewno nie raz słyszałeś pojęcie „pozycjonowanie stron internetowych„, ale do tej pory nie do końca wiesz, czym ono właściwie jest. Coraz bardziej istotne we współczesnym biznesie staje się obecność przedsiębiorstwa w Internecie. Jedni skupiają się na kanałach w mediach społecznościowych, dla innych podstawową kwestią jest posiadanie strony internetowej. Na rynku jest coraz więcej agencji marketingowych, które oferują tę usługę. Jednak samo posiadanie strony internetowej nie zawsze musi przekładać się na pomnażanie zysków. A przecież zwiększanie przychodów i rozwój przedsiębiorstwa są jednym z podstawowych celów przy tworzeniu firmy. Ale po kolei…

Pozycjonowaniem w marketingu określa się takie działanie, które dąży do wyróżnienia oferty oraz produktu na tle marek konkurencyjnych. Jest to próba wykreowania w oczach konsumentów takiego produktu lub usługi, które byłyby uszyte na miarę ich aktualnych potrzeb. Przedsiębiorstwa próbują przyciągnąć uwagę swoich klientów na wiele sposobów. Można to robić wskazując na unikalne cechy firmy, kreatywne wyróżnianie swoich produktów czy dostrzeganie wyjątkowych potrzeb konsumentów. Sposobów na wybicie się wśród dużej ilości konkurentów jest wiele.

Wiele osób powinno zatem dobrze skojarzyć pojęcia i zadać sobie pytanie: Co zrobić, aby moja firma miała szansę zaistnieć w Internecie? Innymi słowy, z czego składa się pozycjonowanie stron internetowych i jakie działania powinny wyznaczać kierunek w tym zakresie.

Jeśli nie zdecydujemy się na działania płatne w obrębie naszej strony, musimy ograniczyć się tylko do wyników organicznych, czyli naturalnych wyników wyszukiwania. Jest to lista witryn internetowych, które wyszukiwarka umieszcza na różnych pozycjach wyszukiwania. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google i to właśnie ta firma według swoich wewnętrznych algorytmów ocenia wartość konkretnej strony dla użytkownika po wpisaniu przez niego interesującego hasła.

I tutaj pojawia się bardzo ważna kwestia. Istnieją narzędzia, które podpowiadają nam, jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań danego hasła lub jakie inne frazy wpisują użytkownicy szukając danej usługi. Jak cenna jest to dla nas informacja? Treści, które umieszczamy na naszej stronie powinny być niejako „spersonalizowane” pod oczekiwania konsumenta. Dobrze jest, gdy treści na stronie zawierają frazy kluczowe wyszukiwane przez użytkowników. Odpowiednie nasycenie zawartości witryny najważniejszymi słowami, pozwoli na zajmowanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Istotnym elementem jest także używanie w nagłówkach danych podstron najważniejszych dla nas fraz, czyli takich, które w możliwie najlepszym stopniu obrazują zakres świadczonych przez firmę usług. Jest to jeden z najważniejszych elementów podczas oceny strony przez Google.

Odpowiednim posunięciem jest również założenie wizytówki firmowej, która umożliwi dodawanie najistotniejszych dla klientów informacji. Dzięki niej z poziomu wyszukiwarki będzie można zobaczyć zdjęcia firmy, sprawdzić, jak do niej dotrzeć oraz przy pomocy jednego kliknięcia skontaktować się telefonicznie.

Innym istotnym dla Google elementem, jest ogólna wartość strony. Pojawia się tutaj pojęcie link buildingu. Jest to proces, w którym ilość domen zewnętrznych zawierających link kierujący bezpośrednio do naszej strony, jest zwiększana. Im jest ich więcej, tym Google wyżej ocenia wartość strony. To działanie jest pracochłonne.

Dużym usprawnieniem jest także stworzenie mobilnej wersji strony. Coraz częściej telefon staje się dla nas głównym źródłem informacji i jest przy nas praktycznie zawsze. Dzięki niemu jesteśmy w stanie szybko znaleźć informacje, których potrzebujemy. Im strona internetowa będzie lepiej dostosowana do potrzeb użytkowników, tym będą oni bardziej skłonni skorzystać z naszych usług, a współczynnik odrzuceń (wejścia i wyjścia ze strony bez żadnej akcji) będzie mniejszy. Powinniśmy również zadbać o to, aby fotografie na stronie nie były w zbyt wysokiej jakości. Usprawni to szybkość jej ładowania. Im jest on krótszy tym lepiej i dla nas i dla użytkownika. Struktura serwisu powinna być czytelna i logiczna, a adresy URL, kierujące do stron, możliwie jak najbardziej zrozumiałe i proste.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ