Jak powinien wyglądać idealny baner?

0
102

Banery są tak powszechnym środkiem reklamy, że wydaje się, iż ich projektowanie jest oczywiste i nie stanowi najmniejszego wyzwania. Jest jednak zupełnie na odwrót – aby były one skuteczne, muszą wyróżnić się na tle innych. Czym zatem kierować się przy projektowaniu banera? Na jakie czynniki zwrócić uwagę? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Przemyśl lokalizację banera

Aby baner był skuteczny, musi być widoczny. Powinieneś więc zadbać o to, aby znalazł się on w miejscu często uczęszczanym przez ludzi i był dobrze wyeksponowany. To jednak nie wszystko – musisz upewnić się, że dotrze on do Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się więc, gdzie najczęściej bywają. Reklamujesz lekarstwa lub suplementy? Warto zatem rozważyć umieszczenie banerów w okolicy przychodni lub szpitali. A może zachęcasz do kupna zabawek? W takim razie powinieneś rozlokować reklamy w pobliżu szkół podstawowych czy przedszkoli.

Dobry projekt – estetyka i oryginalność

Grafika na banerze powinna być uzależniona od tego, co jest obiektem Twojej reklamy. Jeśli reklamujesz konkretny produkt, zadbaj o to, aby znalazło się tam jego zdjęcie. Pamiętaj, że banery powinny być spójne z resztą kampanii marketingowej. Kolorystyka, myśl przewodnia, klimat – to wszystko musi się zgadzać. Przeanalizuj banery swojej konkurencji i upewnij się, że Twój będzie się na ich tle wyróżniać. Zaskocz swoich klientów wyjątkowym podejściem do tematu – oryginalność zawsze zostaje doceniona.

Chwytliwy slogan

Odpowiedni slogan to klucz do sukcesu. To w końcu on zwraca na siebie uwagę, zachęca do dokonania zakupu i pozostaje w pamięci odbiorców. Przy doborze hasła obowiązuje podobna zasada, jak przy projektowaniu grafiki – najważniejsze, żeby było ono oryginalne. Pamiętaj, że hasło reklamowe powinno być dostosowane przede wszystkim do Twojej grupy docelowej. Upewnij się, że slogan jest dobrze wyeksponowany – ma on naprawdę duży wpływ na skuteczność całej kampanii.

Powierz drukowanie banerów specjalistom

Odpowiedni projekt i plan rozmieszczenia banerów to niestety tylko połowa sukcesu. W przypadku banerów, jak zresztą w przypadku wszystkich papierowych nośników reklamy, ogromną rolę odgrywa jakość ich wykonania. Co z tego, że baner będzie perfekcyjnie zaprojektowany, jeśli po pewnym czasie zacznie blaknąć lub się porwie? Tylko profesjonalne drukarnie dobiorą odpowiedni materiał, który będzie gwarancją odporności banneru na promienie UV i inne szkodliwe czynniki atmosferyczne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ